Wednesday 7 December 2011

Fact That People Forget

"I'm Goverment, but it doesn't mean I trust Goverment, you must trust Goverment. What you have trust,...is your country..."   -Geoge W Bush-
 (Saya adalah Kerajaan [Pemimpin], tapi tidak bermakna saya, mahupun anda mempercayai Kerajaan [sepenuh hati]. Apa yang perlu anda percaya,...adalah Negara anda.)

Orang tau, amat2 tahu, Geoge W Bush boleh dianggap zalim, kuku besi, penindas agama, terutama Islam. Aku sendiri pun same jgk; anggap die mcm tu. Berape bnyk negara Islam tumbang angkara die ni, dengan menggunakan alasan keamanan. Tapi, kenapa pulak aku highlightkan kate2 die ni...? Aku tak ambil individu ini, tapi aku ambil kate2 die ni, untuk dipikirkan masyarakat kite sekarang.
Maksud yang tersirat kat kata2 bekas Presiden Amerika ni, kalau pecaye kan kerajaan/pemimpin, kerajaan/pemimpin silih beganti. But, negara setiap individu hanya 1, tak ada pengganti, takde harapan nak tukar warganegara. So, sebagai rakyat, mempercayai negara dan berusaha mempertahankannya paling utama & amat mustahak.
Bile aku baca artical Geoge W Bush ni, aku tepikir; rakyat aku sekarang meletakkan yang mane dulu yang paling utama diperjuangkan,...kerajaan atau negara? martabatkan kerajaan, atau negara? Jaga kerajaan, atau negara? Hmmmm...
Hope takde yang beranggapan statement ni ada berunsur politik. artical ni aku transitkan sebagai diri aku warganegara, yang cuba nak mempertahankan negara....melalui cara aku. Kalau ada yang mempertikaikan, aku mintak maaf, tapi sila jawap soalan aku menggunakan hati anda,...
ANDA MENGUTAMAKAN PEMIMPIN/KERAJAAN @ NEGARA ANDA?
0 Comments
Comments

No comments:

Post a Comment